I.E.C.T. – SUMMER SCHOOL GOES ONLINE

Block this timeframe:

18th – 27th – detailed timetable coming soon!

Facilitator (m / f / n)
(August 20th - 26th)

We start the 6th round with the I.E.C.T. – Summer School on Entrepreneurship 2020, in cooperation with the University of Cambridge and the European Forum Alpbach.

I.E.C.T. – Summer School on Entrepreneurship

18th-27th August 2020 online

Expand your network, enlarge your know-how!

The aim of the Summer School is to support scientists, researchers and early-stage start-ups and to show them how to prepare their ideas and research for the market. Not only for entrepreneurs, but for all participants, this time is a unique opportunity to meet top-class speakers, mentors and serial entrepreneurs and thus to expand your network and knowledge.

For this exciting training programme, we from the organization team are looking for motivated young people who want to spend a week immersed in the dynamic ecosystem of the entrepreneurs to ensure that the mentors, startups, speakers and business angels run smoothly.

Due to the outbreak of the Covid-19 virus, the Summer School will take a leap forward and move into the online world – without neglecting its most important trump cards: to focus on capacity building while leaving room for building unique social capital.

For you, this means: Exciting insights into the world of start-ups, interesting tasks, the opportunity to expand your network and to be part of a motivated team – all from your home office!

THEREFORE WE ARE LOOKING FOR HOSTS AND FACILITATORS

What happens there?

blume

8 days intensive program “How to turn ideas into reality”

blume

30 international Start-ups (Life Science and Technology Area)

blume

80 Contributors (Mentors, VC, Speakers, Networker, etc.)

What is in for you?

blume

Free participation in lectures and workshops

blume

Expansion of the network

blume

Business input from high-profile contributors such as Hermann Hauser

blume

Certificate from the „University of Cambridge“

blume

Daily Community Events

Your tasks as Facilitator

blume

Support mentors with research tasks (Market research, Customer Cloud Research, …)

blume

Prepare meeting rooms for the sessions

blume

Coordination of guests

blume

Mentor sessions: support mentoring processes, assist participants in group interviews, perform tasks, prepare presentations for pitch training, …

blume

Networking

The tasks can vary and change – just like in the start-up world. You can decide how much time you want to spend on each task as long as the agreed goal is achieved.

How to apply?

Have we aroused your interest? Then send us your curriculum vitae and a short e-mail why you would like to start with us.

Contact us: Verena Schneeberger – office@iect.at

Projektassistenz

Wen wir suchen

Wir suchen eine aktive, kreative und weltoffene Persönlichkeit, die international ausgerichtete Projekte im Entrepreneurship-Bereich gemeinsam mit der Projektleitung umsetzt und dabei auch die Weiterentwicklung des Startup Ökosystems und die Förderung des Unternehmergeistes an Universitäten und Hochschulen im Auge behält. Selbstständiges Arbeiten, ergebnisorientiertes Denken und Handeln und Erfahrung im Projektmanagement Bereich sind Voraussetzung. Du willst mit internationalen Partnern arbeiten, hast Freude am Umsetzen von Projekten, probierst auch gerne mal was Neues aus und arbeitest gerne im Team? Dann herzlich willkommen bei uns im I.E.C.T.

Deine Aufgaben als Projektassistenz

blume

Organisation und Umsetzung von Programmen

blume

Mitkonzeptionierung und Umsetzung bei der Digitalisierung vom IECT

blume

Betreuung bestehender Partner

blume

Netzwerkaufbau

Die Aufgaben können variieren und sich verändern – so wie in der Startup Welt üblich. Du kannst selbst bestimmen, wie viel Zeit du auf welche Aufgabe verwendest, solange das vereinbarte Ziel erreicht wird.

Erfahrungen und Fähigkeiten, die du mitbringen solltest

Soft Skills

Erfahrung im Projektmanagement von Vorteil

Selbstständigkeit und Eigenverantwortlichkeit

Ergebnisorientiertes Denken und Handeln

Offenes und kommunikatives Wesen (Aufbau und Betreuung des Netzwerks gehören zu dem Job dazu)

Flexibel in der Zeiteinteilung (Projekte gehen zum Teil übers Wochenende oder finden am Abend statt)

Hard Skills

Fließend Englisch

Microsoft Office

Wordpress und Mailchimp

Adobe Photoshop und Indesign von Vorteil

Social Media sollte kein Fremdbegriff sein

Was wir dir bieten

Da wir bei uns in einer flachen Hierarchie arbeiten, bedeutet das viel Gestaltungsfreiheit, aber auch Mut schnell Verantwortung zu übernehmen und ein hohes Maß an Selbstständigkeit. Wenn du dich in dieser Arbeitsweise wiederfindest, dann können wir dir eines versprechen – langweilig wird es bei uns nie!

Die Welt in und um das I.E.C.T. dreht sich schnell, jeden Tag gibt es neue Herausforderungen zu meistern. Das braucht Flexibilität im Kopf und die Bereitschaft, sich ständig auf eine neue Situation einzustellen und diese auch anzunehmen.

Dank unseres Business Angels, Hermann Hauser, öffnen sich ständig neue Türen und wir dürfen uns täglich mit spannenden Menschen und Ideen auseinandersetzen. Bei uns gibt es fast alles – nur Dienst nach Vorschrift sicher nicht. Wir sind auf der Suche nach einem Teammitglied, das bereit ist, auch mal länger im Büro zu bleiben, um Ziele zu erreichen. Dafür bieten wir dir die Möglichkeit, eigenverantwortlich zu arbeiten und dich mit einer steilen Lernkurve weiterzuentwickeln. Bei uns kannst du dir in kurzer Zeit ein großes Netzwerk aufbauen und bei den interessantesten Entwicklungen im Technologiebereich hautnah dabei sein.

Haben wir dein Interesse geweckt? Dann sende uns deinen Lebenslauf und eine kurze Mail, warum du bei uns anfangen möchtest sowie deinen frühestmöglichen Arbeitsbeginn an kb@iect.at.

Hard Facts

Jobart: Vollzeit (ab sofort)

Wochenstunden: 40h

Gehalt: 1.460,00 € brutto (Bereitschaft zur Überzahlung je nach Qualifikation)

Standort: Innsbruck

Stay up to date!

Sign in to our newsletter – monthly updates regarding our initiatives.

Sign up now –>